Přeskočit na obsah

Zpět na kategorie

Novinky

Jít na to chytře. Jak se rodinné pekárně podařilo i díky benefitům zkrotit nemocnost?

Jít na to chytře. Jak se rodinné pekárně podařilo i díky benefitům zkrotit nemocnost?

Větší firma, navzdory tomu méně marodů. O tom, že správně nastavené benefity se mohou stát strategickou investicí firem a ve výsledku ušetřit náklady, mluvili v novém vydání Forbes BrandVoice podcastu Tomáš Dudek, obchodní ředitel společnosti Pekárny Kabát, a Miroslav Rech, CEO společnosti MultiSport. 

Čeští zaměstnavatelé vynaloží na nemocnost svých lidí jedenáct miliard korun ročně. „Částka je to vysoká, ale lze s ní pracovat,“ zmiňuje hned na úvod šéf MultiSportu. Přehled má Miroslav Rech o třetině českých firem, které pracují na tom, aby jejich lidé byli ve fyzické i psychické pohodě díky pohybu i volnočasovým aktivitám, k nimž jim otevírá dveře MultiSport karta. 

„Důležitý je správně zacílený benefit,“ doplňuje Tomáš Dudek, který má v síti Pekárny Kabát, jež provozuje už druhá generace rodiny Kabátů, na starosti obchodní vztahy.

„Pro nás je důležité, aby lidé chodili do práce odpočinutí,“ zdůrazňuje. „A tak jsme ve firmě zavedli různé druhy benefitů, například prodavači mají po část roku kratší pracovní dobu, ale za stejné peníze, naši pekaři si mají kde kvalitně odpočinout, jiným zaměstnancům zase hradíme celoroční jízdné po Praze,“ vyjmenovává některé. 

Díky tomu se jim daří snižovat nemocnost, přestože jako firma stále rostou. Aktuálně na tři stovky zaměstnanců. „Vytváření prostředí, v němž se zaměstnanci cítí lépe, je něčím, díky čemu pak celá firma funguje lépe,“ je přesvědčen Miroslav Rech. I proto teď cílí na rozšíření volnočasových aktivit, například na vstup do hradů a zámků. 

Stále platí, co Čech, to sportovec? Jak firmy zvládají nový pojem „wellbeing“ zaměstnanců? Má být za prevenci nemocí zodpovědný zaměstnanec, firma, nebo stát? A kolik to pak všechno stojí? 

Celý podcast s Miroslavem Rechem a Tomášem Dudkem najdete v odkazu v horní části textu. Podcast vznikl ve spolupráci s magazínem Forbes.

wave

Další tipy na čtení