Zúčastnili jsme se Les Mills Live 2018 - Multisport

Zúčastnili jsme se Les Mills Live 2018

Na začátku září proběhl ve Stockholmu event Les Mills Live 2018. Kromě celoevropského setkání lektorů a fanoušků tohoto fitness fenoménu se v rámci akce konala také půldenní konference na téma Trendy ve fitness pro majitele a provozovatele klubů. My vám přinášíme to nejzajímavější, co na konferenci zaznělo.

Hlavní blok přednášel Phil Mills, CEO společnosti Les Mills. Společnost Les Mills International je pojmenována po jeho otci, který reprezentoval Nový Zéland na čtyřech olympiádách a po skončení aktivní kariéry působil osm let jako starosta Aucklandu. Svůj první klub otevřel už v roce 1968 a konference se tak nesla v duchu bilancování „50 let v oboru“.

Klíčové je odlišit se

Lidé se obecně pro svůj fitness klub rozhodují z hlediska pohodlí. Velkou roli hraje třeba vzdálenost od bydliště, případně od práce. Na jednu stranu velmi rychle roste segment low cost klubů, na druhou stranu jsou tyto kluby čím dál větší, kvalitnější a hezčí. Cenově jsou pak ovšem i dražší, než bylo dříve u low costu obvyklé. Podobné řetězce tudíž začínají bojovat i mezi sebou a požírat se navzájem.

Druhým extrémem jsou pak high-end kluby, které jsou budované s čím dál vyššími náklady. Na otevření takového high-end klubu přestává dnes ve Spojených státech stačit i částka kolem 10 milionů dolarů. Výrazným hráčem na trhu se stávají butiky se specializací na tanec, jógu apod. Právě do nich se přesunují prémioví členové klasických klubů.

Nová generace chce fitko jinak

Až 79 % návštěvníků v klubech jsou dnes mileniálové (tedy mladí ve věku zhruba 24-38 let) a generace „Z“ (mladší 23 let). Tato nastupující generace má jiný vkus, je náročnější, chce nové zážitky. A naopak její příslušníci nechtějí cvičit jako jejich rodiče. Pozitivním trendem je, že třetina dospělé populace se pravidelně věnuje nějaké fitness aktivitě. Počítá se do toho třeba i běh nebo členství v obdobě našeho Sokola, nicméně ještě v roce 2013 to bylo méně než 28 %.

Jak být dnes konkurenceschopným?

Klíčové je znát odpověď na základní otázku: Proč lidi chodí cvičit do fitka? Odpovědí je samozřejmě motivace, ale i zkušenost a atmosféra. A zároveň s tím se dnes ukazuje, že když lidé chodí cvičit častěji, jsou loajálnější a chodí na jedno místo déle.

Studia hrají na strunu designu a stylu a také tradiční velké kluby ve Spojených státech a Velké Británii se mění tímto směrem. Typickou vlastností generace „Z“ je právě sledování těchto změn a strach, že o něco nového přijde. „Aby to fungovalo na mladé, musí to proto být moderní. Nová hudba, nové stroje a bohužel i noví trenéři,“ říká k tomu Phil Mills.

Druhou odpovědí může být práce s prostorem. Platí, že skupinové lekce jsou v rámci klubu na m2 plochy nejvýdělečnější, přesto jim je obvykle věnováno velmi málo prostoru. Z dřívějších 10 % celkové plochy klubu se proto běžně přechází až na 50 %. „Lekce Les Mills v klubech, kde se konají, stojí až za 30 % příjmů,“ dodává Mills.

Velkou roli hraje osobnost trenéra (jak koneckonců prokázal i náš průzkum v minulém vydání newsletteru). Pokud mluvíme o motivaci lidí ke cvičení, případně o jejich možném návratu do klubu, je špičkový trenér alfou a omegou nabídky. Phil doporučoval k přečtení knihu Phila Jacksona „Eleven Rings“. Bestseller na téma motivace, leadershipu a koučinku od trenéra Chicago Bulls nebo LA Lakers, který dokázal motivovat a uřídit zdánlivě nezkrotitelné charaktery.

Radou na závěr ze strany Phila Millse bylo pokusit se v maximální míře vlastnit prostor, ve kterém člověk klub provozuje. A to může být klíčem minimálně pro ty z vás, kteří v tomto krásném odvětví plánují působit dlouhodobě. Klidně 20, klidně třeba 50 let, jako Les Mills.

Stáhněte si prezentaci Phila Millse!