Zpět

Plavete v bazénu znak?

  • 8
  • 1

Znak je plavecký způsob, který se využívá na běžné plavání poměrně málo. Tento styl je považován za nejzdravější plaveckou techniku, protože jsou při ní posilovány ochablé svaly, především ty zádové, a zároveň jsou protahovány zkrácené svaly –hlavně ty prsní. Díky tomu, že ve znaku plaveme na zádech, můžeme dýchat svým rytmem.

Petr Soukup vám poradí, jak na to!

znakZásadní je správná poloha trupu, kterou nám zajistí především dolní končetiny a jejich dobře provedený střídavý kop. Pohyb dolních končetin vychází z kyčelního kloubu. Kolenní klouby by neměly vyčnívat z vody. Hlezenní klouby jsou uvolněné a čeří vodu, na hladině vidíme bublinky.

Pohyb paží je střídavý a do vody pokládáme nataženou ruku malíkovou hranou. Pro zjednodušení je dobré lehce vytočit celý trup podél podélné osy. Při samotném záběru je již horní končetina pokrčena a končíme dotažením až k stehenním svalům. Obě horní končetiny pracují stejným úsilím a hlava setrvává v prodloužené pozici trupu. Znak je výborný kompenzační prvek k nejrychlejšímu plaveckému způsobu – kraulu. Jenom trénink dělá mistry, takže vzhůru do bazénu!

Chcete vyrazit někam do bazénu? Více najdete na mapa.multisport.cz!

Související