Zpět

Sauna a její účinky na zdraví

  • 13
  • 1

Pravidelné návštěvy v sauně napomáhají jak relaxaci, tak i zlepšují naše zdraví. Zvyšuje se odolnost proti nachlazení, rýmě, kašli a dalším virózám.

Pokud vám tyto nemoci komplikují život, pak opravdu není nic jednoduššího než si na sebe udělat čas a vyrazit za odpočinkem do sauny. Když je tělo vystaveno vysoké teplotě, rychle produkuje bílé krvinky a ty bojují s viry a infekcí při nachlazení. Mějte na paměti, že imunitní systém je potřeba posilovat i přes léto. I v dalších ročních obdobích čeká na naše tělo velké množství nástrah. V létě to můžou být třeba nemoci způsobené klimatizací. Své zdraví pak můžete ještě podpořit správným stravováním, cvičením a dostatečným spánkem.

Účinky sauny spočívají v zahřívání těla. Tělo se rozproudí a potřebné látky se dostávají do každé části těla. Cirkulaci podporuje také zrychlení krevního oběhu, které se děje díky střídání horka v sauně a chladu v bazénu či sprše. Tělo se také díky saunování snáze zbavuje nebezpečných toxinů prostřednictvím pocení. Toto pocení má až 5krát větší účinek než běžné pocení.

Extra péči si zaslouží i vaše dýchací cesty, které právě v chladném počasí velice trpí a jsou náchylné k infekcím. Blahodárně na ně působí parní sauna, která může být spojena i například s eukalyptovou či jinou esencí. Další dobrou volbou je tropická sauna. Díky jejímu vlhkému klimatu pomáhá čistit a povzbuzuje tvorbu obranných látek na sliznici.

Pro ženy: Pokud chcete mít krásnější pleť, pak je sauna ideální. Díky rozšíření pórů kůže lépe dýchá, a pleť se tak zbavuje nečistot, což je velmi žádoucí v zimním období, kdy pleť vypadá zašedle.

Zařízení, ve kterých si můžete vychutnat saunování, najdete na mapa.multisport.cz.

Související