Zpět

Na kterou jógu vyrazit, aby na vás nezbyla nit suchá?

  • 17
  • 6

Jóga může mít mnoho podob, které se odvíjí zejména od toho, jestli má být cvičení spíše meditativní nebo dynamické.

Pojďme si představit další dva styly jógy, které jsou vhodné pro jedince, kteří už za sebou mají pár lekcí jógy a chtějí si dát trochu do těla. Jde totiž o dynamické lekce.

Ashtanga jóga

Ashtanga jóga je program sestavený z plynule přecházejících asán (jógových pozic) bez přerušení. Přechody mezi pozicemi jsou sice plynulé, ale velmi silové a vcelku svižné. Pozice by za sebou měly jít vždy ve stejném pořadí, proto byste v ideálním případě měli narazit na každé lekci na stejnou sestavu. Kromě toho se při cvičení využívá speciální dechové techniky udžájí, kdy se dýchá přes dechovou štěrbinu. To dělá cvičení ashtangy ještě náročnější, ale o to zajímavější.

Je vhodná pro jedince, kteří již aboslvovali lekce jógy a hledají fyzicky náročnější cvičení.

Vinyasa jóga

Oproti powerjóze se vinyasa zaměřuje spíše na plynulé a harmonické propojení pohybů a dechu než na dynamiku. Cílem je dokonale sladit techniku dechu a pohybu. I zde bychom se měli pokusit ovládnout techniku dechu udžájí. Na rozdíl od ashtangy mohou být odcvičen pozice v libovolném pořadí, každá lekce tedy bude dle daného lektora. Vinyasu bychom mohli považovat za „freestylovou“ ashtangu.

Je vhodná spíše pro ty, kteří už mají nějaké lekce za sebou. Jedná se stále o dynamičtější druh jógy, kde i přes důraz na propojení dechu s plynulým pohybem mluvíme stále o náročné jógové lekci, kde se také zapotíte.

Máte chuť vyzkoušet některou z náročnějších lekcí jógy a seznámit se s technikou dechu udžájí? Podívejte se, kde ve vašem okolí si můžete zajít na lekci ashtanga nebo vinyasa jógy.

.

Související