Zpět

Přinášíme report z největší fitness konference světa IHRSA konané v San Diegu

  • 27
  • 2

Návštěva konference IHRSA nám výrazně zpravila chuť po méně fenomenálním ISPO. IHRSA, což je mezinárodní komunita profesionálů z oblasti fitness a zdraví, která se zabývá mimo jiné na problematiku provozu fitness klubů, pořádá svou konferenci každoročně v polovině března v San Diegu.

Této čtyřdenní informacemi nabité akce, která je určena primárně majitelům sportovních klubů, jsme se zúčastnili a přinášíme vám její shrnutí.

Pravděpodobně i vy si uvědomujete, že svět, především pak spojené státy, Velká Británie, Něměcko nebo třeba Austrálie, je, pokud jde o trendy, o několik let před námi. Dá se tak pozorovat, které novinky s časovým odstupem dorazí také na český trh, sledovat jakou náběhovou křivku v rozvinutějších zemích mají a pozorovat také, jaká je zkušenost s jejich implementací. Toto se týká nového vybavení, nových typů skupinových lekcí i trendů ve výživě.

Jsou to návštěvníci fitka, o koho tady jde

Svět aktuálně žije zákaznickou zkušeností. Vše okolo klubového fitness se točí kolem zážitku člena, jak ho získat, získat jeho důvěru a vybudovat loajalitu. Silným tématem, které rezonuje takřka všem provozovatelům je, jak vytvořit komunitu navázanou na celý klub, do níž zapadají nejen návštěvníci klubu, ale i jeho zaměstnanci.

Je ústředním motivem skutečně vzhled, zdraví či fyzická kondice?

Stále platí, že motivátory pro to, aby člověk začal cvičit, případně zdravě žít, jsou stejné jako u nás. Většinově se točí kolem vzhledu, zdraví, případně fyzické kondice. Tyto důvody se ovšem výrazně proměňují, když začnete zjišťovat, proč lidé cvičit nepřestali a stalo se to pro ně neoblomně pravidelnou aktivitou.
Když si položíte tuto otázku, dostanete se nejen k vytvoření návyku, ale také ke komunitě, atmosféře a zázemí, které klub poskytuje.

Takže komunity. A jak tomu přizpůsobit marketing?

Svůj prostor dostalo také téma marketingu, a to zejména na sociálních sítích, v samotném klubu a v místě, kde klub působí. Tím nejsou myšleny jen reklamy a letáky v okolí, ale daleko více propojení s místní komunitou, což odráží touhu po komunitě, kterou chtějí nejen samotní provozovatelé, ale také návštěvníci fitek. Pro propojení s komunitou se využívají kupříkladu prezentace klubu na akcích, které pořádá město či městská část, případně zájmová sdružení. Často byly zmiňovány také společné výběhy a cvičení mimo zázemí klubu, na což můžeme dnes narazit i u nás, avšak ne v tak hojném zastoupení. Zážitek a komunita byly zkrátka skloňovány ve všech pádech.

Součástí komunity jsou také vaši zaměstnanci

Druhým velkým tématem, které se prolínalo celou konferencí, byla práce se zaměstnanci v klubu. Jejich motivace i nastavení systému odměňování pro zástupce obchodu a péče o členy. Myšlenky vycházely z logicky, že jak se staráte o vlastní zaměstnance, budou se oni starat o vaše členy. Věc, kterou asi každý známe, ovšem je to opravdu vždy tak?

Na to je těžké si odpovědět. Každopádně víme, že to, jak se chovají vaši zaměstnanci často může rozhodnout o tom, jak vás vnímá návštěvník vašeho klubu. Nebude se vracet do klubu, kde si nepřipadá vítaný a to ani v případě, že bude perfektně vybavený.

Mysleli jste, že cyclingu odzvonilo?

V závěru musíme zmínit vracející se trend Cyclingu… Indoor cyklistiky… Spinningu… a všech další odnoží této aktivity. Svět žije návratem trendu skupinových cyklistických lekcí. Je jen otázkou času, kdy tento trend dorazí i k nám. Nebylo na konferenci výrobce, který by neprezentoval nové stacionární kolo. Vždy doplněné o audiovizuální zařízení navazující přinášející strhující atmosféru.

Chcete více informací? Podívejte se na web IHRSA.

Související